A partir de esta página puede:
Volver a la pantalla de inicio con las estanterías virtuales... | Su cuenta | Ayuda |
Información del autor
Autor Alvaro Fuentes |
Documentos disponibles escritos por este autor
Refinar búsqueda
Caracterización del tercer sector en las políticas de formación de capital humano en Uruguay. / Pascual Gerstenfeld
Título : Caracterización del tercer sector en las políticas de formación de capital humano en Uruguay. Tipo de documento: texto impreso Autores: Pascual Gerstenfeld ; Alvaro Fuentes Editorial: Montevideo : Naciones Unidas Fecha de publicación: 2005 Colección: Estudios y perspectivas. Número de páginas: v.3, 88 p ISBN/ISSN/DL: 978-92-1-322798-5 Idioma : Español Temas: CAPITAL HUMANO
ECONOMIA SOCIAL
ONU
POLITICA SOCIALClasificación: 330.1 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=13678 Caracterización del tercer sector en las políticas de formación de capital humano en Uruguay. [texto impreso] / Pascual Gerstenfeld ; Alvaro Fuentes . - Montevideo : Naciones Unidas, 2005 . - v.3, 88 p. - (Estudios y perspectivas.) .
ISBN : 978-92-1-322798-5
Idioma : Español
Temas: CAPITAL HUMANO
ECONOMIA SOCIAL
ONU
POLITICA SOCIALClasificación: 330.1 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=13678 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 025363 330.1 CEPe v.3 Libro Colección Biblioteca Central Disponible El mercado laboral de Uruguay : evolución en el bienio 1998-1999. / Rafael Diez de Medina
Título : El mercado laboral de Uruguay : evolución en el bienio 1998-1999. Tipo de documento: texto impreso Autores: Rafael Diez de Medina ; Alvaro Fuentes Editorial: Montevideo : CEPAL Fecha de publicación: 2000 Colección: Documentos. Número de páginas: v.1 Idioma : Español Temas: CUADROS ESTADISTICOS
DESEMPLEO
MERCADO DE TRABAJO
TRABAJO
URUGUAYClasificación: 330.989.5 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=16549 El mercado laboral de Uruguay : evolución en el bienio 1998-1999. [texto impreso] / Rafael Diez de Medina ; Alvaro Fuentes . - Montevideo : CEPAL, 2000 . - v.1. - (Documentos.) .
Idioma : Español
Temas: CUADROS ESTADISTICOS
DESEMPLEO
MERCADO DE TRABAJO
TRABAJO
URUGUAYClasificación: 330.989.5 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=16549 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 007308 330.989.5 CEPd v.1 2000 Libro Colección Biblioteca Central Disponible
Título de serie: Research Network Working Paper, 432 Título : Critical choices at a critical age : youth emancipation paths and school attaiment in Latin America Tipo de documento: texto impreso Autores: Carlos H. Filgueira ; Fernando Filgueira ; Alvaro Fuentes Editorial: Washington : Banco Interamericano de Desarrollo Fecha de publicación: 2001 Número de páginas: 49 p Idioma : Inglés Temas: ADOLESCENTES
AMERICA LATINA
BANCO INTERAMERICANO DE DESARROLLO
ROLES
SOCIEDADClasificación: 338.9 Resumen: This paper discusses how young people become adults in Latin America and how that process affects educational attainment. An examination of four countries at three levels of development shows that individuals' educational attainment is closely linked to the decisions that young people make regarding adult roles, here referred to as emancipation patterns. The paper documents differences among countries in the age at which young people start working, marry and leave the educational system. Factor and hazard analyses further show how these dimensions vary according to gender and income within countries and how they affect the chances that young people will remain in the educational system. Findings indicate that countries' development levels strongly affect the modal ages at which people become adults, hastening the process in less-developed countries and delaying it at higher stages of development. Second, within countries males and females present distinct risk factors regarding educational attainment; public roles (work) increase the risk of drop-out for men and private roles (marriage) increase this risk for women. In addition, and as expected, lower income groups are more at risk and present earlier adoption of adult values than higher income groups. The interrelation of income and gender operate differently in emancipation patterns and in how public and private adult roles affect the chances of remaining in the educational system. Consequently, in order to increase educational attainment the sequence and timing of adult role adoption have to be factored into policies. En línea: http://idbdocs.iadb.org/wsdocs/getdocument.aspx?docnum=788060 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=72889 Research Network Working Paper, 432. Critical choices at a critical age : youth emancipation paths and school attaiment in Latin America [texto impreso] / Carlos H. Filgueira ; Fernando Filgueira ; Alvaro Fuentes . - Washington : Banco Interamericano de Desarrollo, 2001 . - 49 p.
Idioma : Inglés
Temas: ADOLESCENTES
AMERICA LATINA
BANCO INTERAMERICANO DE DESARROLLO
ROLES
SOCIEDADClasificación: 338.9 Resumen: This paper discusses how young people become adults in Latin America and how that process affects educational attainment. An examination of four countries at three levels of development shows that individuals' educational attainment is closely linked to the decisions that young people make regarding adult roles, here referred to as emancipation patterns. The paper documents differences among countries in the age at which young people start working, marry and leave the educational system. Factor and hazard analyses further show how these dimensions vary according to gender and income within countries and how they affect the chances that young people will remain in the educational system. Findings indicate that countries' development levels strongly affect the modal ages at which people become adults, hastening the process in less-developed countries and delaying it at higher stages of development. Second, within countries males and females present distinct risk factors regarding educational attainment; public roles (work) increase the risk of drop-out for men and private roles (marriage) increase this risk for women. In addition, and as expected, lower income groups are more at risk and present earlier adoption of adult values than higher income groups. The interrelation of income and gender operate differently in emancipation patterns and in how public and private adult roles affect the chances of remaining in the educational system. Consequently, in order to increase educational attainment the sequence and timing of adult role adoption have to be factored into policies. En línea: http://idbdocs.iadb.org/wsdocs/getdocument.aspx?docnum=788060 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=72889 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 038321 338.9 RES v.432 Libro Colección Biblioteca Central Disponible