A partir de esta página puede:
Volver a la pantalla de inicio con las estanterías virtuales... | Su cuenta | Ayuda |
Información de la indexación
Documentos en la biblioteca con la clasificación 302.234
Refinar búsqueda
Ciberperiodismo. / David Parra Valcarce
Título : Ciberperiodismo. Tipo de documento: texto impreso Autores: David Parra Valcarce ; José Alvarez Marcos Editorial: Madrid : Síntesis Fecha de publicación: 2004 Número de páginas: 206 p ISBN/ISSN/DL: 978-84-9756-218-8 Idioma : Español Temas: COMUNICACION
DIARIOS
INFORMACION
INTERNET
MEDIOS DE COMUNICACION
MEDIOS DE COMUNICACION DE MASAS
PERIODISMO
PERIODISTASClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=747 Ciberperiodismo. [texto impreso] / David Parra Valcarce ; José Alvarez Marcos . - Madrid : Síntesis, 2004 . - 206 p.
ISBN : 978-84-9756-218-8
Idioma : Español
Temas: COMUNICACION
DIARIOS
INFORMACION
INTERNET
MEDIOS DE COMUNICACION
MEDIOS DE COMUNICACION DE MASAS
PERIODISMO
PERIODISTASClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=747 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 025319 302.234 PARc Libro Colección Biblioteca Central Disponible Curso básico de periodismo audiovisual. / Gabriel Pérez
Título : Curso básico de periodismo audiovisual. Tipo de documento: texto impreso Autores: Gabriel Pérez Editorial: Pamplona : EUNSA Fecha de publicación: 2003 Número de páginas: 145 p. ISBN/ISSN/DL: 978-84-313-2055-3 Idioma : Español Temas: MEDIOS DE COMUNICACION DE MASAS
PERIODISMO
PERIODISMO AUDIOVISUAL
TELEVISIONClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=4252 Curso básico de periodismo audiovisual. [texto impreso] / Gabriel Pérez . - Pamplona : EUNSA, 2003 . - 145 p.
ISBN : 978-84-313-2055-3
Idioma : Español
Temas: MEDIOS DE COMUNICACION DE MASAS
PERIODISMO
PERIODISMO AUDIOVISUAL
TELEVISIONClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=4252 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 018026 302.234 PERc Libro Colección Biblioteca Central Disponible Digital media influence / Andy Ruddock
Título : Digital media influence : a cultivation approach Tipo de documento: texto impreso Autores: Andy Ruddock Editorial: London : Sage Publications Fecha de publicación: 2020 Número de páginas: 139 p. ISBN/ISSN/DL: 978-1-5264-9922-6 Idioma : Inglés Temas: COMUNICACION
MEDIOS DE COMUNICACION
MEDIOS DIGITALESClasificación: 302.234 Resumen: Populism, misogyny, rampage murders. Digital media seem to lie at the heart of sinister, intractable social challenges. Curiously, the very societies who fear such things are often dismissive of media research. Addressing key issues affecting global media industries, this book explains how to solve the present conundrum by appreciating the historical development of cultivation theory. Digital Media Influence ties cultivation themes, such as mean world syndrome, mainstreaming, the celebration of white male violence, the ridiculing of ageing women, the inhibition of activism, the mediatisation of religion and the erosion of trust in education, with contemporary digital media case studies. Considering the aftermath of the Parkland murders, political memes, Islamophobia, the fate of female reality TV stars and the bad press directed at media education, Ruddock shows how these phenomena are born of media practices that cultivation theory began to dissect in the 1950s. Paying close attention to the life and work of George Gerbner, Digital Media Influence locates today’s questions in the historical forces and relationships that moved media industries closer to the heart of global politics in the mid-20th century. It makes Gerbner’s work relevant to all critical media researchers by providing a theoretical, methodological and historical steer for understanding new media influences. In explaining how one of the world’s leading media theories developed in relation to intriguing historical circumstances – many of them deeply personal – this book helps researchers of all levels to find their voice in writing on media issues. Nota de contenido: Cultivation Analysis and the World of George Gerbner -- School Shootings: The Mean World Syndrome -- Stories of White Male Power? Understanding Trumpism --'Mainstreaming': How Media Normalise Islamophobia -- Casting and Fate: It's Different for Girls; Policing Women Onscreen -- Things Can Only Get Better: The Difficulties of Building a Cultural Environment Movement -- Conclusion: the Crisis in Media Education: A Cultivation Perspective. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=97356 Digital media influence : a cultivation approach [texto impreso] / Andy Ruddock . - London : Sage Publications, 2020 . - 139 p.
ISBN : 978-1-5264-9922-6
Idioma : Inglés
Temas: COMUNICACION
MEDIOS DE COMUNICACION
MEDIOS DIGITALESClasificación: 302.234 Resumen: Populism, misogyny, rampage murders. Digital media seem to lie at the heart of sinister, intractable social challenges. Curiously, the very societies who fear such things are often dismissive of media research. Addressing key issues affecting global media industries, this book explains how to solve the present conundrum by appreciating the historical development of cultivation theory. Digital Media Influence ties cultivation themes, such as mean world syndrome, mainstreaming, the celebration of white male violence, the ridiculing of ageing women, the inhibition of activism, the mediatisation of religion and the erosion of trust in education, with contemporary digital media case studies. Considering the aftermath of the Parkland murders, political memes, Islamophobia, the fate of female reality TV stars and the bad press directed at media education, Ruddock shows how these phenomena are born of media practices that cultivation theory began to dissect in the 1950s. Paying close attention to the life and work of George Gerbner, Digital Media Influence locates today’s questions in the historical forces and relationships that moved media industries closer to the heart of global politics in the mid-20th century. It makes Gerbner’s work relevant to all critical media researchers by providing a theoretical, methodological and historical steer for understanding new media influences. In explaining how one of the world’s leading media theories developed in relation to intriguing historical circumstances – many of them deeply personal – this book helps researchers of all levels to find their voice in writing on media issues. Nota de contenido: Cultivation Analysis and the World of George Gerbner -- School Shootings: The Mean World Syndrome -- Stories of White Male Power? Understanding Trumpism --'Mainstreaming': How Media Normalise Islamophobia -- Casting and Fate: It's Different for Girls; Policing Women Onscreen -- Things Can Only Get Better: The Difficulties of Building a Cultural Environment Movement -- Conclusion: the Crisis in Media Education: A Cultivation Perspective. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=97356 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 047022 302.234 RUDd Libro Colección Biblioteca Central Disponible Driving results through social networks / Rob Cross
Título : Driving results through social networks : how top organizations leverage networks for performance and growth Tipo de documento: texto impreso Autores: Rob Cross ; Robert J. Thomas Editorial: San Francisco : Jossey-Bass Fecha de publicación: 2009 Número de páginas: xxi, 217 p ISBN/ISSN/DL: 978-0-470-39249-2 Idioma : Inglés Temas: ADMINISTRACION
COMUNICACION
EMPRESAS
ESTRATEGIA EMPRESARIAL
MEDIOS DE COMUNICACION
NEGOCIOS
PLANIFICACION EMPRESARIAL
REDES SOCIALESClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=22340 Driving results through social networks : how top organizations leverage networks for performance and growth [texto impreso] / Rob Cross ; Robert J. Thomas . - San Francisco : Jossey-Bass, 2009 . - xxi, 217 p.
ISBN : 978-0-470-39249-2
Idioma : Inglés
Temas: ADMINISTRACION
COMUNICACION
EMPRESAS
ESTRATEGIA EMPRESARIAL
MEDIOS DE COMUNICACION
NEGOCIOS
PLANIFICACION EMPRESARIAL
REDES SOCIALESClasificación: 302.234 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=22340 Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 035472 302.234 CROd Libro Colección Biblioteca Central Disponible El comunicador ante el reto de las nuevas tecnologías / Jornadas sobre Nuevas Tecnologías, 3, (2003, diciembre, Pamplona, España).Reserva
Reservar este documentoEjemplares
Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 019682 302.234 CONc Libro Colección Biblioteca Central Disponible Freedom in broadcasting. / Cento VeljanovskiPermalinkInternet and surveillance / Christian FuchsPermalinkMultimedia journalism / Andy BullPermalinkPost, mine, repeat / Helen KennedyPermalinkPublic parts / Jeff JarvisPermalinkReal world video compression. / Andy BeachPermalinkReligión en TV. Argumentación y representación en los documentos del la Rai / Jorge Milán FiteraPermalinkLa revolución de los blogs / José Luis OrihuelaPermalinkSocial network analysis / John ScottPermalinkTelevisión e interés público. / Jay G. BlumlerPermalinkThe broadcast journalism habdbook / Gary HudsonPermalinkThe broadcast journalism habdbook / Gary HudsonPermalinkThe culture of connectivity / José van DijckPermalinkThe hidden power of social networks / Rob CrossPermalinkThe online journalism handbook / Paul BradshawPermalinkThe quest for attention / Chao GuoPermalinkThe shallows / Nicholas CarrPermalinkTwitter for good / Claire Díaz-OrtizPermalink