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El análisis cinematográfico / Jacques Aumont
Título : El análisis cinematográfico Tipo de documento: texto impreso Autores: Jacques Aumont ; Michel Marie Editorial: Buenos Aires : La marca editora Fecha de publicación: 2019 Colección: Biblioteca de la mirada Número de páginas: 326 p. ISBN/ISSN/DL: 978-950-889-344-4 Idioma : Español Temas: ANALISIS
ANALISIS DE LA COMUNICACION
CINE
COMUNICACION
HISTORIA
OBRAS CINEMATOGRAFICASClasificación: 791.430.1 Nota de contenido: El proceder analítico. -- Objetos analizables, instrumentos del análisis. -- El análisis del hecho narrativo. -- Un medio visual y sonoro. -- Breve historia del análisis. -- Análisis cinematográfico e historia del cine. -- Alcance del análisis. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=102822 El análisis cinematográfico [texto impreso] / Jacques Aumont ; Michel Marie . - Buenos Aires : La marca editora, 2019 . - 326 p.. - (Biblioteca de la mirada) .
ISBN : 978-950-889-344-4
Idioma : Español
Temas: ANALISIS
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HISTORIA
OBRAS CINEMATOGRAFICASClasificación: 791.430.1 Nota de contenido: El proceder analítico. -- Objetos analizables, instrumentos del análisis. -- El análisis del hecho narrativo. -- Un medio visual y sonoro. -- Breve historia del análisis. -- Análisis cinematográfico e historia del cine. -- Alcance del análisis. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=102822 Reserva
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Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 048971 791.430.1 AUMa Libro Colección Biblioteca Central Disponible Exploring media research / Andy Ruddock
Título : Exploring media research : theories, practice, and purpose Tipo de documento: texto impreso Autores: Andy Ruddock Editorial: London : Sage Publications Fecha de publicación: 2017 Número de páginas: 303 p. ISBN/ISSN/DL: 978-1-4739-0254-1 Idioma : Inglés Temas: ANALISIS DE LA COMUNICACION
COMUNICACION
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MEDIOS DIGITALES
PERIODISMOClasificación: 302.23 Resumen: Exploring Media Research is an eye-opening exploration of what it means to understand and do media research today. Carefully balancing theory and practice, Andy Ruddock demystifies the process, showing you don’t need huge amounts of time or money to do meaningful media analysis. The book: Introduces students to the scope and seriousness of media influence, shows them how to tie their own interests to academic concepts and research issues, explains how to use this understanding to develop proper research questions, Translates key theoretical concepts into actual research methods students can use to explore the media texts, events, markets and professionals that interest them. Bringing theory to life throughout with a range of contemporary case studies, Exploring Media Research is a thoughtful and practical guide to gathering and analysing media data. It is essential reading for students of media, communication and cultural studies. Nota de contenido: PART 1: RESEARCH PRINCIPLES: MOTIVATION, CAUSATION, ETHICS AND GENERALIZABILITY -- Introduction: Communicating Media Research -- Making Media Matter -- Making Media Matter to You -- On Causation: How do media 'do' things? -- Practising Ethics in Media Research -- What is 'Generalisability' in Media Research? -- PART 2: UNDERSTANDING MEDIA RESEARCH: FRAMING GENERAL QUESTIONS -- Researching Media Reality -- Researching Media's Role in Social Life -- Researching the Synthesis of Media and Interpersonal Communication -- PART 3: DOING MEDIA RESEARCH: PEOPLE, MARKETS, TEXTS, EVENTS, USERS, AUDIENCES, POLICY -- Researching Media People: Journalism, Oral History and Archives -- Researching Media Markets: A Cultural Industries View on Pornography -- Researching Media Content: Games, Texts and Discourse -- Researching Media Events -- Big Data: How Can We Use It? -- Researching Media Policy -- Researching Audiences --Conclusion: Historicising Media Research - and the People who Do It. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=97365 Exploring media research : theories, practice, and purpose [texto impreso] / Andy Ruddock . - London : Sage Publications, 2017 . - 303 p.
ISBN : 978-1-4739-0254-1
Idioma : Inglés
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PERIODISMOClasificación: 302.23 Resumen: Exploring Media Research is an eye-opening exploration of what it means to understand and do media research today. Carefully balancing theory and practice, Andy Ruddock demystifies the process, showing you don’t need huge amounts of time or money to do meaningful media analysis. The book: Introduces students to the scope and seriousness of media influence, shows them how to tie their own interests to academic concepts and research issues, explains how to use this understanding to develop proper research questions, Translates key theoretical concepts into actual research methods students can use to explore the media texts, events, markets and professionals that interest them. Bringing theory to life throughout with a range of contemporary case studies, Exploring Media Research is a thoughtful and practical guide to gathering and analysing media data. It is essential reading for students of media, communication and cultural studies. Nota de contenido: PART 1: RESEARCH PRINCIPLES: MOTIVATION, CAUSATION, ETHICS AND GENERALIZABILITY -- Introduction: Communicating Media Research -- Making Media Matter -- Making Media Matter to You -- On Causation: How do media 'do' things? -- Practising Ethics in Media Research -- What is 'Generalisability' in Media Research? -- PART 2: UNDERSTANDING MEDIA RESEARCH: FRAMING GENERAL QUESTIONS -- Researching Media Reality -- Researching Media's Role in Social Life -- Researching the Synthesis of Media and Interpersonal Communication -- PART 3: DOING MEDIA RESEARCH: PEOPLE, MARKETS, TEXTS, EVENTS, USERS, AUDIENCES, POLICY -- Researching Media People: Journalism, Oral History and Archives -- Researching Media Markets: A Cultural Industries View on Pornography -- Researching Media Content: Games, Texts and Discourse -- Researching Media Events -- Big Data: How Can We Use It? -- Researching Media Policy -- Researching Audiences --Conclusion: Historicising Media Research - and the People who Do It. Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=97365 Reserva
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Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 047025 302.23 RUDe Libro Colección Biblioteca Central Disponible Medios, pantallas y otros lugares comunes / Lisa Block de Behar
Título : Medios, pantallas y otros lugares comunes : sobre cambios e intercambios verbales en tiempos mediáticos Tipo de documento: texto impreso Autores: Lisa Block de Behar Editorial: Buenos Aires : Katz Fecha de publicación: 2009 Número de páginas: 239 p ISBN/ISSN/DL: 978-987-1566-08-2 Idioma : Español Temas: ANALISIS DE LA COMUNICACION
COMUNICACION
COMUNICACION SOCIAL
ESCRITURA
IMAGEN
MEDIACION
MEDIOS DE COMUNICACIONClasificación: 302.23 Enlace permanente a este registro: https://opac.um.edu.uy/index.php?lvl=notice_display&id=66263 Medios, pantallas y otros lugares comunes : sobre cambios e intercambios verbales en tiempos mediáticos [texto impreso] / Lisa Block de Behar . - Buenos Aires : Katz, 2009 . - 239 p.
ISBN : 978-987-1566-08-2
Idioma : Español
Temas: ANALISIS DE LA COMUNICACION
COMUNICACION
COMUNICACION SOCIAL
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Inventario Ubicación en el estante Tipo de medio Sección Ubicación Estado 036074 302.23 BLOm Libro Colección Biblioteca Central Disponible